Het links laten liggen van Google Shopping is voor iedere ondernemer een gemiste kans. Het platform biedt namelijk flink wat voordelen: potentiële consumenten kunnen producten beter vergelijken én bij serieuze interesse direct doorklikken naar jouw website. Dit betekent dus meer clicks die tot conversie leiden. Google Shopping advertenties betreffen de advertenties die boven de zoekresultaten verschijnen. Hoe gebruik je dit platform nu op zo’n manier, dat je er maximaal succes mee behaalt?

Geoptimaliseerde product feed

Gebruik je Google Shopping, dan is je product feed van groot belang. Product feed verwijst naar alle data rondom je product of dienst: naam, foto’s of video’s, prijzen, titel en duidelijke beschrijving. Des te exacter je jouw product of dienst beschrijft, des te hoger komt het in de lijst van Google Shopping resultaten te staan. Het mag dan ook duidelijk zijn: het managen van de product feed is van groot belang. Professionals zoals een online marketing bureau in Groningen helpen hierbij.

De juiste biedingshoogte voor je advertenties

Natuurlijk is voor Google ook het bedrag dat je bereid bent te betalen per click van belang. In deze tips in een notendop voor maximaal Google Shopping succes mogen je biedingen dan ook niet ontbreken. Het is verstandig om hierbij een online marketing bureau in Groningen in te schakelen. Nattevingerwerk is uit den boze. Productprijs, conversieratio en winstmarge mogen stuk voor stuk niet uit het oog worden verloren. 

Spelen met de prioriteiten

Heb je meerdere Google Shopping campagnes lopen om hetzelfde product of dezelfde dienst te promoten? Dan kan campagneprioriteit je van dienst zijn. Je bepaalt dan steeds zelf met welke campagne je deelneemt aan de veiling voor dat product. Campagnes met een hogere prioriteit gaan bieden. Ben je door je budget heen, dan plaatst de campagne met de laagste prioriteit het bod. Een hoge prioriteit geef je aan producten met een hoge marge of die veel worden verkocht.  

Geen detail uit het oog verliezen

Wie denkt na het instellen van een Google Shopping campagne achterover te kunnen leunen om het wereldwijde web zijn werk te laten doen, heeft het mis. Optimalisatie is namelijk nooit eenmalig. Een online marketing in Groningen kan je helpen bij het opzetten van de campagne, maar ook bij het blijven monitoren van je product feed en je biedingen. Door geen detail uit het oog te verliezen, behoud je je sterke positie op een markt boordevol concurrentie.