Het verzorgen van reviews is van groot belang. Zo kan je jouw webshop goed onder de aandacht brengen. Mensen vinden het fijn om te weten met wie ze te maken hebben. Wanneer ze de ervaringen van andere klanten kunnen doornemen, dan heeft dat een goede invloed. Dat maakt de product reviews van Feedback Company ook zo waardevol. Het is dus ook belangrijk om hier je voordeel mee te doen. Maar hoe kom je aan reviews? Dat leer je wanneer je dit artikel doorneemt.
Hoe zorg je voor reviews?
Omdat je weet dat klantreviews van meerwaarde zijn, dan is het belangrijk om ervoor te zorgen dat klanten deze ook gaan schrijven. Dat is op zich al een uitdaging. Je zal eerder van ontevreden klanten, dan van tevreden consumenten horen. Dit is echter niet perse een probleem, zolang jij positief omgaat met negatieve reviews. Feedbackcompany.com kan daarbij helpen. De volgende zaken zijn bovendien belangrijk wanneer je voor voldoende reviews wilt zorgen.
De juiste software
Het begint allemaal bij het kiezen van de juiste reviewsoftware. Er zijn natuurlijk veel verschillende soorten, waarvan Feedback Company er één is. Het is belangrijk dat je eerst bepaalt of je reviews op je eigen site wilt, of op een reviewsite. Daarnaast is het belangrijk om al je wensen in kaart te brengen. Het is ook belangrijk om het achterlaten van reviews simpel te houden voor consumenten. Hoe gemakkelijker het is, hoe groter je kans is. De juiste software kiezen maakt verschil.
Niet snel opgeven
Het is ook belangrijk om mensen te stimuleren om iets te zeggen. Nodig ze uit om een review of beoordeling te doen per mail. Stuur ook nog eens een herinnering als er niet direct gereageerd wordt. Juist het vragen zorgt voor meer succes. Wanneer er een negatieve review tussen zit, dan is het belangrijk om daar goed op te reageren en in te spelen. Je kan van slechte situaties iets goeds maken. Snel en goed reageren laat jou hulpvaardig overkomen. Dat wordt gewaardeerd. Ook een bedankje na het plaatsen helpt. Het kan ook helpen om cadeaus en cadeaubonnen te koppelen aan de reviews. Mensen blijven gevoelig voor gratis spullen. Wanneer je ze uitnodigt voor de review, maak je ze ook direct duidelijk dat ze kans maken op bijvoorbeeld een waardebon. Met een eerlijke en complete review kan je dan jezelf helpen, maar kan je ook je klanten het nodige bieden.