Let bij het ontwerpen van een nieuw logo voor je webshop op een aantal belangrijke eigenschappen van een goed logo. Dit artikel zet deze eigenschappen voor je op een rijtje! Het is verstandig het ontwerpen van een logo over te laten aan een professionele vormgever. Dit verzekert je van een logo van hoge kwaliteit. Het zou zonde zijn als het logo niet scherp is!

Een professioneel logo laten ontwerpen? Let dan om onderstaande punten!

#1: een goed logo is uniek

Kijk eens naar de logo’s van vijf willekeurige tandartspraktijken in je omgeving. De kans is relatief groot, dat zeker twee of drie logo’s uit het symbool van een tand en de naam van de praktijk bestaan. Het is onnodig generiek! Zorg dat je logo uniek is en hierdoor opvalt bij je doelgroep.

#2: een logo moet herkenbaar zijn

Aansluitend op het vorige punt, is het belangrijk dat je logo herkenbaar is. Voeg unieke elementen aan het logo toe, die direct voor herkenning zorg bij klanten als ze je logo zien. Een klant zal gemiddeld vijf tot zeven keer met je logo in aanraking moeten zijn gekomen, voordat deze een aankoop doet.

#3: het logo sluit aan op je doelgroep

Gebruik in het ontwerp van je logo de juiste kleuren. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je doelgroep zich aangetrokken voelt tot deze kleuren. Bij een jongere doelgroep zijn dit andere kleuren, dan bij een zakelijke doelgroep.

#4: je logo past bij de rest van je huisstijl

Zorg ervoor dat je logo aansluit op de rest van je huisstijl. Je zou kunnen overwegen om het vernieuwen van je logo te combineren met het vervangen van de huisstijl als geheel. Zo zorg je voor eenheid, wat betrouwbaar overkomt op potentiële klanten. Laat naast je logo ook een huisstijl ontwerpen bij LogoSnel.nl.

#5: een goed logo is tijdloos

Je wilt bovenal voorkomen dat je het nieuwe logo van je organisatie al na een paar jaar moet vervangen. Een goed logo is om deze reden tijdloos! Kijk bijvoorbeeld eens naar de logo’s van grote bedrijven als Nike, Google en Microsoft. De basis van deze logo’s is al decennia hetzelfde.