Waar vroeger kranten en billboards gebruikt werden om bedrijven en producten in een goed daglicht te zetten, worden nu steeds meer online vormen van marketing ingezet. Je vindt advertenties op social media en websites. Er worden bedrijfs- en productvideo’s gemaakt en verspreid over het internet. Reclame e-mails worden sneller verzonden en over een breder publiek verspreid. Het doel van marketing is echter hetzelfde gebleven: het bereiken van nieuwe klanten en klantloyaliteit bij bestaande klanten realiseren. Je kunt zelfs speciale online marketing bureaus inhuren om een deskundig marketingplan op te stellen. Hieronder volgen drie redenen waarom online marketing zo immens belangrijk is.
Effectiviteit gegarandeerd
Met online marketing zorg je ervoor dat je jouw specifieke doelgroep snel en heel effectief weet te bereiken. Je kunt namelijk met online marketing een doelgroep die nog nooit in aanraking is geweest met je product of dienst, de zogenaamde prospects, op verschillende manieren aanspreken, zoals met whitelisting of look-a-like. Met online marketing kun je je tevens beter focussen op retargeting. Koopt je beoogde doelgroep die in aanraking zijn geweest met je producten of diensten nog niks, dan kun je makkelijker je marketingplanning en -strategie hierop aanpassen. Een online marketing bureau inhuren is vaak een goede keuze om maximaal resultaat te behalen.
Groter bereik van jezelf en klanten
Waar vroeger niet iedereen een krant had, heeft tegenwoordig wel bijna iedereen toegang tot het internet. Door internet kunnen mensen sneller en wijder benaderd worden. Je kunt mensen van over de hele wereld gemakkelijk bereiken immers. Zelf ben je ook overal bereikbaar, omdat je tegenwoordig ook onderweg je klanten kunt te woord staan met laptops, smartphones en tablets.
Je Return On Investment is hoger
De ROI, Return On Investment, laat je rendement bij een investering zien. Wanneer je marketingstrategie vakkundig ingezet wordt, zul je zien dat de ROI gaat stijgen. Daarbij heb je hier ook nog zelf controle over. Met online marketing ga je gerichter te werk en cijfers en statistieken kun je nakijken met Google Analytics. Op die manier kun je gemakkelijk de niet succesvolle campagnes stopzetten, zodat je direct je geld op een slimmere manier kunt besteden. Zorg voor bewustzijn en blijf top-of-mind, want dit zorgt voor meer conversies en dus meer rendement.
Overtuigd om online marketing voor je webshop in te zetten? Blue Dragon heeft gewerkt voor bekende webshops en staat bekend om de fantastische resultaten. Benieuwd naar de voorbeeldcases? Neem dan eens een kijkje op de website van Blue Dragon!